Η σημασία του A/B Testing

Η τεχνική του A/B Testing πρέπει να χρησιμοποιείται σχεδόν σε κάθε online marketing ενέργεια για την βελτιστοποίηση της καμπάνιας και τελικά την επίτευξη της μεγαλύτερες δυνατής απόδοσης (ROI).

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

 

Τι είναι το A/B Testing;

Το A/B Testing είναι μια διαδικασία με την οποία δοκιμάζουμε δύο διαφορετικές εκδοχές ενός στοιχείου για ένα χρονικό διάστημα, μετράμε τα αποτελέσματα και καταλήγουμε στην καλύτερη επιλογή. Το στοιχείο αυτό μπορεί να είναι ένα banner, το subject ενός newsletter, ένα call-to-action κουμπί σε μία landing page, ένας τίτλος σε μία σελίδα κτλ.

Φτιάχνουμε δύο εκδοχές για κάποιο από τα παραπάνω και δείχνουμε σε κάποιους τη μία και σε κάποιους άλλους την άλλη εκδοχή. Έχοντας ορίσει την επιθυμητή ενέργεια, π.χ. το άνοιγμα ενός email ή το click σε κάποιο banner, μετράμε ποια από τις δύο εκδοχές λειτουργεί καλύτερα.

Αυτήν επιλέγουμε για τη συνέχιση της καμπάνιας και συνεχίζουμε στο A/B Testing κάποιου άλλου στοιχείου, προσπαθώντας συνεχώς να βελτιώνουμε την αποτελεσματικότητα και επίδραση των marketing ενεργειών μας.

Χωρίς A/B Testing είναι σίγουρο ότι χάνετε λεφτά!

Χωρίς περισσότερη θεωρία, θα μοιραστώ μαζί σας ένα πραγματικό case study, χωρίς όμως να αναφέρω το συγκεκριμένο brand. Τα νούμερα όμως είναι πραγματικά.

 

Case Study: Banner Campaign

Τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε, αρχίσαμε να σχεδιάζουμε μια banner campaign για έναν πελάτη που ήθελε να ενημερώσει τον κόσμο και να προωθήσει τη νέα του υπηρεσία.

Ο τελικός στόχος ήταν η συμπλήρωση μιας φόρμας εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

 

Ad Creative

Αρχικά, σχεδιάσαμε 3 διαφορετικά banner. Διαφορετικά και στο design και στο copy. Ας πούμε ότι ήταν τα τρία παρακάτω banner:

3 Επιλογές banner για A/B Testing

Στη συνέχεια προχωρήσαμε στον σχεδιασμό 2+1 landing pages.

 

Οι Landing Pages

Η μία landing page ήταν η αρχική σελίδα του website.

Τις άλλες δύο, τις σχεδιάσαμε από την αρχή, με διαφορετικό τίτλο και κείμενο στην κάθε μία, αλλά με τον στόχο να παραμένει κοινός. Δηλαδή, η συμπλήρωση της φόρμας ενδιαφέροντος.

Ας τις ονομάσουμε landing page 1, landing page 2 και home page.

Για να μη γίνει το post σεντόνι, δεν θα αναλύσω τώρα τα αποτελέσματα από το testing και το optimization των landing pages, αλλά θα δούμε τι πραγματικά έγινε με τα banners.

 

Ο στόχος

Ο στόχος ήταν να μετρήσουμε την απόδοση του κάθε banner και της κάθε landing page ξεχωριστά, ώστε να ανακαλύψουμε τον βέλτιστο συνδυασμό και να συνεχίσουμε την καμπάνια με αυτόν.

Αντί λοιπόν να επιλέξουμε το banner που αρχικά μας άρεσε περισσότερο και να ξεκινήσουμε την καμπάνια με αυτό, αρχίσαμε να “σερβίρουμε” τυχαία και τα 3 banners, ώστε να επιλέξουμε τελικά αυτό που πραγματικά δουλεύει καλύτερα.

Μετρήσαμε το conversion rate για τα banners. Δηλαδή το ποσοστό των εκείνων που τελικά συμπλήρωσαν τη φόρμα δια τον συνολικό αριθμό των επισκεπτών. Π.χ. αν συνολικά πάτησαν το Banner #2 1000 άτομα και τελικά 20 από αυτούς συμπλήρωσαν τη φόρμα, το conversion rate είναι 2%.

 

Τα αποτελέσματα

Τα αποτελέσματα από τη διαδικασία του A/B Testing ήταν εντυπωσιακά και πραγματικά μας έδειξαν το δρόμο.

Για αρχή, είδαμε το banner το οποίο στο εσωτερικό meeting με τον πελάτη είχε φανεί το πιο ενδιαφέρον, τελικά απέδωσε τα λιγότερα με conversion rate μόνο 0.89%!

Αναλυτικά, τo conversion rate για κάθε banner φαίνεται στον παρακάτω πίνακα:

Banner Conversion Rate
Banner #1 3.92%
Banner #2 2.64%
Banner #3 0.89%

 

Από τον παραπάνω πίνακα φαίνεται ξεκάθαρα η δύναμη του A/B Testing. Η σωστή επιλογή βγάζει μάτι και αυτή χρησιμοποιήσαμε στη συνέχεια της προωθητικής καμπάνιας.

Καταφέραμε και δώσαμε στον πελάτη μας 400% μεγαλύτερη απόδοση στην επένδυση που έκανε.

Φανταστείτε να μην είχαμε κάνει testing και optimization. Θα είχαμε ίσως επιλέξει ένα banner που αποδίδει ελάχιστα, με αποτέλεσμα περισσότερα έξοδα για τον πελάτη μας με λιγότερο κέρδος.

Συνεχίσαμε επίσης το optimization σε επιμέρους στοιχεία της landing page που κέρδισε, όπως στο χρώμα του call-to-action button, στο αν η φόρμα λειτουργούσε καλύτερα στα αριστερά ή στα δεξιά της σελίδας κ.α.

 

Συμπέρασμα

Σεβαστείτε τα λεφτά του πελάτη σας και το δικό σας reputation.

Όσο σίγουροι κι αν αισθάνεστε για την επιλογή σας, μην βασίζεστε μόνο στο ένστικτό σας. Δοκιμάστε, μετρήστε και δοκιμάστε, μετρήστε και μετά δοκιμάστε, μετρήστε ξανά. Πολλές φορές τα αποτελέσματα θα σας εκπλήξουν.

Κάντε A/B Testing όσο πιο συχνά μπορείτε και όπου μπορείτε. Τεστάρετε τα κείμενα στη σελίδα σας, το design των κουμπιών που οι επισκέπτες θέλετε να πατήσουν (call-to-action), τα subjects των email σας, το χρώμα των links κτλ.

Στο τέλος θα ανακαλύψετε αυτά που δουλεύουν καλύτερα και αποδίδουν περισσότερο στο δικό σας κοινό.

 

Comments (1)

  1. Pingback: Internet Marketing: Τα βασικά

Leave a Comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>