Τί μαθαίνουμε από το Adobe Q1 2014 Social Intelligence Report;

 

Λίγο καιρό μετά τις αλλαγές που δρομολογήθηκαν από το Facebook, η   κυκλοφορία του Adobe Q1 2014 Social Intelligence Report έρχεται για να αποδείξει ότι τα κέρδη της εταιρείας από τα Facebook Ads συνεχίζουν να αυξάνονται με την πάροδο του χρόνου.

Το πρώτο τρίμηνο του 2014 αποδείχτηκε ιδιαίτερα κερδοφόρο για το Facebook που αύξησε τα κέρδη του κατά 72%, με το 59% των διαφημιστών εσόδων να προέρχονται από mobile συσκευές ξεπερνώντας και τις προσδοκίες των ειδικών στη Wall Street που δεν προέβλεπαν ότι η εταιρεία  θα τριπλασίαζε σχεδόν τα κέρδη της!

Τα αποτελέσματα της αναφοράς στοχεύουν σε τρεις διακριτές κατηγορίες των social media: organic, paid και owned και μας παρέχει πολλές χρήσιμες πληροφορίες όπως θα δούμε παρακάτω.

Στα παρακάτω στοιχεία το “ετησίως” αναφέρεται στο διάστημα από το 1ο τρίμηνο του 2013 (Q1 2013) έως το 1ο τρίμηνο του 2014 (Q1 2014) και το “από τρίμηνο σε τρίμηνο” αναφέρεται στο διάστημα από το 4ο τρίμηνο του 2013 (Q4 2013) έως το 1ο τρίμηνο του 2014 (Q1 2014).

Paid Social:

paid media

Adobe Q1 2014 Social Report

  • το CTR (Click Through Rate) για τα Facebook Ads ακολουθεί αυξητική τάση (160% πάνω ετησίως, 20% πάνω από τρίμηνο σε τρίμηνο)
  • τα CPC (Cost Per Click) κόστη μειώνονται με την πάροδο του χρόνου (2% κάτω ετησίως, 11% κάτω από τρίμηνο σε τρίμηνο)
  • τα ad impressions και clicks αυξάνονται (40% πάνω ετησίως, 41% πάνω από τρίμηνο σε τρίμηνο και 70% πάνω ετησίως, 48% πάνω από τρίμηνο σε τρίμηνο αντίστοιχα).

 

Organic/Earned Social:

earned media

Adobe Q1 2014 Social Report

  • Το post engagement από τα comments  ανεβαίνει 16% ετησίως, 40% από τρίμηνο σε τρίμηνο.
  • Το μεγαλύτερο engagement αποδίδουν τα posts με εικόνα, καθώς αποτελούν το 65% επί του συνόλου των post shares
  • Τα posts με links έχουν τη μεγαλύτερη αύξηση σε shares των χρηστών (77% πάνω ετησίως, 167% πάνω από τρίμηνο σε τρίμηνο)
  • Τα posts με video έχουν τη μεγαλύτερη αύξηση στο engagement των χρηστών (25% πάνω ετησίως, 58% πάνω από τρίμηνο σε τρίμηνο) και τα video plays κλιμακώνονται αριθμητικά (785% πάνω ετησίως, 134% πάνω από τρίμηνο σε τρίμηνο)
  • Τα posts με κείμενο-text δεν αποδίδουν εξίσου καλά, με τα shares και το engagement να μειώνεται.
  • Social Media Friday: H Παρασκευή είναι η πιο “κοινωνική” μέρα:
    i. Το 15,7% των Facebook ad impressions προέκυψε Παρασκευή
    ii. Σχεδόν το 1/4 των Facebook video plays έγιναν Παρασκευή
    iii. Το μεγαλύτερο post engagement προέκυψε Παρασκευή (17% των comments, 16% των likes & shares)

 

Owned Social:

owned media

Adobe Q1 2014 Social Report

  • To RPV (Revenue Per Visit) σε Retail Sites (eshop λιανικής πώλησης) μειώθηκε για τα περισσότερα social networks μειώθηκε από τρίμηνο σε τρίμηνο, με εξαίρεση το Facebook.
  •  Τo Facebook RPV αυξήθηκε 11% ετησίως, 2% από τρίμηνο σε τρίμηνο/
  • Τo Twitter RPV αυξήθηκε 5% ετησίως, μειώθηκε 23% από τρίμηνο σε τρίμηνο
  • Τo Tumblr RPV αυξήθηκε 55% ετησίως, μειώθηκε 36% από τρίμηνο σε τρίμηνο
  • H επισκεψιμότητα που αποδίδεται από κοινωνικά δίκτυα σε sites σχετικά με MME & Διασκέδαση ανέρχεται στο 7,9% της συνολικής κίνησης.
  • H επισκεψιμότητα που αποδίδεται από κοινωνικά δίκτυα σε sites σχετικά με Λιανική Πώληση ανέρχεται στο 7,9% της συνολικής κίνησης (αρωγός το Facebook που παράγει το 75% της κίνησης από social media)
  • H επισκεψιμότητα που αποδίδεται από το Linkedin σε sites σχετικά με B2B ανέρχεται 15% της συνολικής κίνησης από social referrals, έναντι 52% του Facebook από τρίμηνο σε τρίμηνο.

 

Tα συμπεράσματα:

  • Το πρώτο τρίμηνο του 2014 καταδεικνύει ότι η σημασία των εικόνων και του βίντεο στα social media αυξάνεται.
  • Το Facebook παραμένει αναγκαία αλλά αποτελεσματική πλατφόρμα marketing. Οι αλλαγές στον αλγόριθμο, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τα CPC παραμένουν σχετικά χαμηλά με καλό CTR, υποδεικνύουν στους marketers ότι θα πρέπει να προσαρμόζουν την στρατηγική τους ώστε να βελτιστοποιούν την απόδοση των paid & organic posts.
  • H αυξανόμενη χρήση του mobile και η συνεισφορά του στο ad spend, σηματοδοτεί την ανάγκη για στρατηγική marketing στις mobile συσκευές.
  • Οι social media marketers μπορούν να προγραμματίζουν posts Παρασκευή και Σάββατο για καλύτερο engagement και αποτελέσματα από το κοινό τους.
  • Το Linkedin αποκτά μεγάλη αξία σταδιακά, ειδικά στις περιπτώσεις επιχειρήσεων B2B τεχνολογίας, οπότε μια στρατηγική που θα το συμπεριλαμβάνει σε συνδυασμό με τους δυνατούς παίκτες Facebook  & Twitter θα αυξήσει την απόδοση.

Oι συνεχιζόμενες αλλαγές στα κοινωνικά δίκτυα αποδεικνύουν ότι οι marketers θα πρέπει να βρίσκονται συνεχώς σε εκγρήγορση, ώστε να προσφέρουν φρέσκο, κατάλληλο και στοχευμένο περιεχόμενο στο κοινό τους, επαναπροσδιορίζοντας την στρατηγική τους και το budget τους όταν πρέπει.

Comments (1)

  1. Pingback: 5 KPIs για να μετρήσετε την απόδοση του content marketing

Leave a Comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>