Το Panda που έγινε 4.0! Πως επηρεάζει το SEO και τα rankings σας;

Google  Panda 4.0 και SEO

Ο επικεφαλής της ομάδας διασφάλισης ποιότητας των αποτελεσμάτων της Google ανακοίνωσε στο Twitter την αλγοριθμική αναβάθμιση με την ονομασία «Google Panda 4.0».

Η αναβάθμιση αυτή (όπως και η Google Penguin, και η Hummingbird) αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες καινοτομίας της Google ως προς την ποιότητα των αποτελεσμάτων που βλέπει ο τελικός χρήστης/καταναλωτής. Ο αγώνας για πιο αξιόπιστα αποτελέσματα σε ακόμα συντομότερο χρονικό διάστημα είναι αδιάκοπος και κορυφαίοι Μηχανολόγοι Πληροφορικής εργάζονται πυρετωδώς προς αυτήν την κατεύθυνση.

Μερικά λεπτά πριν την ανακοίνωση αυτή, μας ενημέρωσε για αλγοριθμικές διορθωτικές κινήσεις σε ορισμένες εξειδικευμένες αγορές που υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός και πολλές πρακτικές SEO που είναι αντίθετες με τους κανόνες που έχει θέσει η Google. Η αναβάθμιση αυτή είναι γνωστή και ως Payday Update, καθώς μετά από αναφορές σε μεγάλες ιστοσελίδες των τεχνικών που χρησιμοποιούνται, η Google ανέλαβε δράση και το επιβεβαίωσε και δημόσια.

Όμως πριν βεβαιωθείς ότι μία από αυτές τις αναβαθμίσεις είχαν όντως αρνητικό ή θετικό αντίκτυπο στο δικό σου site, σκέψου ξανά και ξανά αν όντως έχεις καταλάβει τι αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί και αν ταυτοποιούνται μέσω της στατιστικής ανάλυσης.

Ξεκινάω από αυτήν την παρατήρηση επειδή έχω δει πολλές φορές να βγαίνουν λάθος συμπεράσματα, κυρίως επειδή οι αλλαγές αυτές έχουν να κάνουν με αλγόριθμους, δηλαδή πολύπλοκες (και μη) μαθηματικές πράξεις που είναι εξαιρετικά δύσκολο να ταυτοποιηθούν ακόμα και από άτομα με πολυετή εμπειρία στην αποκωδικοποίηση των αλγόριθμων κατάταξης των μηχανών αναζήτησης.

Δεν υπάρχουν γρήγορα συμπεράσματα

Η πρώτη σημαντική παρατήρηση είναι ότι ενώ ξέρουμε το πότε ανακοινώθηκε, δεν έχουμε καμία επίσημη πληροφόρηση ως προς το πότε οι αναβαθμίσεις αυτές πραματοποιήθηκαν στους αλγόριθμους κατάταξης στα αποτελέσματα που βλέπουν οι χρήστες της Google.

Είναι σημαντική παρατήρηση για να μην βιαστείτε να βγάλετε συμπεράσματα επειδή είδατε μία αλλαγή στα στατιστικά του Google Analytics ή οποιασδήποτε άλλης πλατφόρμας/εφαρμογής χρησιμοποιείτε.

Ο μόνος τρόπος να απαντήσει κανείς την ερώτηση «Τελικά χτυπήθηκε το site μου από το Google Panda 4.0» είναι μέσω των σημαντικών SEO κοινοτήτων/forums που πολλές γνωστές και μη προσωπικότητες μοιράζονται τις παρατηρήσεις τους με βάση την στατιστική ανάλυση, τις πιθανολογούμενες ημερομηνίες και ώρες, και τέλος τις παρατηρήσεις άλλων μελών της κοινότητας.

Σημαντικό είναι επίσης να αναφερθεί πως η Google σταμάτησε την ενημέρωση στους webmasters σχετικά με την Panda. Αυτό δεν σημαίνει πως τον τελευταίο χρόνο δεν πραγματοποιούσαν διορθωτικές αλλαγές στον αλγόριθμο, πριν αλλάξουν τη δομή του με την Panda 4.0.

Τι τελικά είναι αυτό το Google Panda που βγήκε και σε έκδοση 4.0;

Η συγκεκριμένη αναβάθμιση έχει στόχο τα site με πολύ χαμηλής ποιότητας περιεχομένου, κάτι που είναι γνωστό από το Φεβρουάριο του 2011 που πρωτοανακοινώθηκε από την Google.

Η αναβάθμιση Panda 4.0 αφορά περίπου μόνο το 7.5% των αναζητήσεων που πραγματοποιούνται στα αγγλικά.

Παραθέτω κάποια στοιχεία, μαζί με σημαντικές (κατά την άποψή μου) πληροφορίες και ενδείξεις:

  • Ακόμα και να είναι το site σου στα Αγγλικά, το 7.5% των αναζητήσεων μπορεί να μην το αφορούν καν. Οπότε ξαναγυρίζω πίσω στην αρχική σημαντική παρατήρηση περί ταυτοποίησης.
  • Δεν γνωρίζουμε πότε ακριβώς συνέβη η αναβάθμιση αυτή. Προσωπικά με βάση τις παρατηρήσεις πολύ αξιόπιστων συναδέλφων σε όλο τον κόσμο βλέπω πως στις 21 Μαΐου υπάρχει μεγάλη αλλαγή σε ορισμένα sites.
  • Ενδιαφέρον έχουν αναφορές για μερικά sites που χτυπήθηκαν από την Panda 1.0 και φαίνεται να επανήλθαν στα πρώτα αποτελέσματα μετά από 3 χρόνια. Το ίδιο ισχύει και για εντελώς Black Hat sites που χρησιμοποιούν πολύ γνωστές τεχνικές όπως το cloacking έχουν επανέλθει, κάτι που σημαίνει ότι πάρα πολλές ακόμα διορθωτικές κινήσεις θα πραγματοποιηθούν από πλευράς Google στο άμεσο μέλλον.
  • Από τις αρχές Μαΐου ο Barry Schwartz έχει αναφερθεί σε πιθανολογούμενη κύρια αναβάθμιση και όχι διορθωτική κίνηση.
  • Ενώ με τις προηγούμενες εκδόσεις της Panda ολόκληρα site εξαφανιζόντουσταν από τα αποτελέσματα, τώρα μόνο συγκεκριμένες σελίδες εξαφανίζονται (κάτι που κάνει ακόμα πιο δύσκολη την ταυτοποίηση).
  • Sites όπως το Ebay και το Amazon φαίνεται να είναι οι μεγάλοι χαμένοι της Panda 4.0 με απώλεια πωλήσεων αρκετών μηδενικών.

Τώρα το τi συμπεράσματα βγάζει κάποιος όταν ακούει την φράση “πολύ χαμηλής ποιότητας περιεχομένου” είναι ένας παράγοντας που είναι καθοριστικός ως προς το τι ακριβώς είναι το SEO.

Πολύ γνωστές και μεγάλες ιστοσελίδες έχουν χτυπηθεί, ενώ οι ιδιοκτήτες ή οι webmasters δηλώνουν με βεβαιότητα πως δεν έχουν κάνει καμία ενέργεια που θα διακινδύνευε την κατάταξη στο Google. Ότι έχουν ποιοτικό περιεχόμενο, ότι δεν αντιγράφουν κ.ο.κ.

Τα μέχρι στιγμής δεδομένα

Το Ebay φαίνεται να έχει χάσει πολλές υψηλές κατατάξεις. Όμως δεν είναι σίγουρο πως έχει αντίκτυπο στις πωλήσεις, σύμφωνα με μια πρόσφατη συζήτηση στο WebmasterWorld.

Sites σαν το Ebay είναι αυτό που λέμε destination sites. Πολλές αναζητήσεις κατέληγαν σε δημοπρασίες που είχαν λήξει, δηλαδή σε σελίδες που δεν είχαν σχέση με την αναζήτηση του κοινού.

Ωστόσο φαίνεται ότι επηρεάστηκε η κατάταξη σε σελίδες κατηγοριών κάτι που εξηγεί πολύ αναλυτικά ο Rishi Lakhani. (από όπου πήραμε και την παρακάτω φωτογραφία)

Το Ebay χάνει rankings από το Google Panda 4.0

Θα υπάρχουν καθημερινές αλλαγές που θα αφορούν από 0.1% μέχρι 0.3% των αναζητήσεων. Να περιμένεις «αναταράξεις» σίγουρα.

Τι μπορώ να κάνω

Η τέχνη του SEO (χρησιμοποιώ τον τίτλο του ομότιτλου βιβλίου) ως προς την αποτελεσματικότητα και το ROI είναι ξεκάθαρα η δημιουργία μίας στρατηγικής που θα κατορθώσει να ανεβάσει και να διατηρήσει το site στα πρώτα αποτελέσματα μακροχρόνια. Ανεξάρτητα από το πόσες μελλοντικές αναβαθμίσεις θα κάνει η Google, αλλά και ανεξάρτητα από τις κινήσεις SEO του ανταγωνισμού.

Τα τελευταία χρόνια η απάντηση σε οποιαδήποτε θέματα αναβαθμίσεων αλγόριθμων είναι η ίδια. Κοίτα το περιεχόμενό σου και κοίτα και αυτό του ανταγωνισμού. Τι κάνεις καλύτερα; Που υστερείς; Πως θα διαφοροποιηθείς;

Το σημαντικό για την Google είναι ο τελικός χρήστης. Για ποιο λόγο το site σου αξίζει να είναι πάνω απ’τον ανταγωνισμό; Ποιο είναι το USP (Unique Selling Proposition) του site; Ποιο του ανταγωνισμού;

Μόνο έτσι θα καταφέρεις να αναβαθμίσεις το site σου, να παρέχεις τρομερό περιεχόμενο που οι χρήστες από μόνοι τους θα μπούνε στον κόπο να το μοιραστούν με τους φίλους τους στο Facebook και το Twitter και παράλληλα θα καταφέρεις να ξεπεράσεις οποιοδήποτε εμπόδιο προκύψει με την Panda 4.0, την 5.0, την Hummingbird, την Penguin και το υπόλοιπο ζωικό βασίλειο της Google.

 


10 SEO Tips για να βρεθείτε στην πρώτη σελίδα του Google

Leave a Comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>