SEO checklist για το blog σας: 12 σημεία που πρέπει να προσέχετε [Infographic]

Πρώτη σελίδα στο Google με SEO

Ένα blog αποτελεί σίγουρα μέρος της στρατηγικής content marketing, και συμβάλλει στο αποτελεσματικό SEO του website σας. Μέσα από τα blogposts στοχεύονται τα επιθυμητά keywords και συνδέεται η παραγωγή περιεχομένου με το SEO.

Ωστόσο, μη γράφετε απλά για να γράψετε! Κάθε καταχώρηση στο blog θα πρέπει να γίνεται στρατηγικά σύμφωνα με κάποιο πλάνο δημιουργίας περιεχομένου, και να ακολουθείται μια σωστή δομή στο ίδιο το post ώστε να είναι SEO friendly. Eπίσης, το δεύτερο βασικό κριτήριο για ένα άρθρο είναι η ποιότητα, αφού θα πρέπει εκτός άποψη SEO, να προκαλεί και το engagement του κοινού και να καλύπτει τα ενδιαφέροντα και τις ανησυχίες του.

 

 1. O τίτλος

Μετά το ίδιο το  περιεχόμενο, σειρά έχει ο τίτλος, ο οποίος είναι ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο του on-page SEO και πρέπει να παραμένει σύντομος (55-60 char) και σχετικός.

2. Περιγραφή

Η περιγραφή (meta description) είναι το πεδίο στο οποίο σας δίνεται η δυνατότητα να απευθυνθείτε στο κοινό σας, αφού αυτό το κειμενάκι είναι το “snippet” που θα βλέπουν στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης κάτω από τον τίτλο σας.

Θα καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το CTR (click through rate), δηλαδή αν θα πατήσουν το link σας ή όχι, οπότε γράψτε κάτι περιεκτικό και περιγραφικό του άρθρου που θα ιντριγκάρει όποιον το δει να θέλει να διαβάσει παρακάτω.

3. Το url

To url είναι κι αυτό σημαντικό κομμάτι του SEO, και είναι καλό να βελτιστοποιείτε τα urls σας χρησιμοποιώντας greeklish και όχι ελληνικά, χωρίζοντας με παύλες και χωρίς ειδικά σύμβολα. Επιλέξετε ένα url αντιπροσωπευτικό για αυτό που έχετε γράψει με σημαντικά keywords για τα search engines.

4.  Τα keywords

To άρθρο σας και η θεματολογία του καθορίζονται -υποτίθεται- από την στρατηγική περιεχομένου, οπότε πρέπει μέσα στο κείμενό σας να τοποθετείτε τα κατάλληλα keywords που στοχεύετε, με φυσικό τρόπο βέβαια.

5.  Τα Header Tags

Δώστε σωστή δομή στο blog-post σας ώστε να είναι ευανάγνωστο αλλά και SEO-friendly, χρησιμοποιώντας κεφαλίδες τύπου h1 για τον βασικό τίτλο, και h2-h3 κτλ για το υπόλοιπο άρθρο σας, ενσωματώνοντας ταυτόχρονα keywords.

6. Τα images

Διαλέξτε ωραίες και σχετικές εικόνες για να πλαισιώσετε το κείμενό σας, επιλέγοντας τον κατάλληλο τύπο αρχείου κάθε φορά (βλ. infographic). Δώστε filename και alt tag που να έχει νόημα και να συσχετίζει το περιεχόμενο της εικόνας με την περιγραφή σας σε περίπτωση που δεν είναι ορατή, αλλά και για να βοηθήσετε το SEO!

7.  Κατηγορίες & Interlinking

Να βάζετε κάθε φορά το άρθρο σας στις κατάλληλες κατηγορίες που θεωρείτε ότι ανήκει, ώστε να διευκολύνετε την περιήγηση των χρηστών του blog, αλλά και τα κατάλληλα tags αν έχετε τη δυνατότητα. Επίσης, να διασυνδέετε τα άρθρα σας μεταξύ τους (interlinking) λινκάροντας καταλλήλως σχετικά σημεία του άρθρου σας με άλλα άρθρα ή σελίδες του site, ενσωματώνοντας keywords στο anchor text.

8. Google Authorship

Ένα τελευταίο σημαντικό κριτήριο για το on-page SEO του blog σας, είναι να ενεργοποιήσετε το Google Authorship, συνδέοντας τον παραγωγό του περιεχομένου με το λογαριασμό Google+ για να αυξήσετε έτσι την ορατότητα και αξιοπιστία σας. Αναλυτικά βήματα για τo Google Authorship εδώ.

 

Η Klood συνοψίζει όλα τα παραπάνω στο περιεκτικό και χρήσιμο Infographic που δημιούργησε.

on page seo blog checklist

 


Δωρεάν SEO Ανάλυση της Ιστοσελίδας σας

Comments (4)

  1. Pingback: Το Panda που έγινε 4.0! Πως επηρεάζει το SEO και τα rankings σας?

    • Ναι φυσικά, από το τέλος του Ιουνίου καταργήθηκε το Google Authorship. Ωστόσο, μπορεί πλέον να μην εμφανίζονται τα snippets με την author photo, αλλά η ύπαρξη author που θα συνδέεται με τα άρθρα θεωρούμε ότι θα ενισχύει το rank, τουλάχιστον προβλέπεται να έχει μεαγλύτερη επιρροή στο άμεσο μέλλον, λόγω του “Author Rank”.

      • Σωστά θεωρείτε! Μπορεί – πολύ σωστά κατά την γνώμη μου – να αφαιρέθηκε η υποστήριξη φωτογραφίας στο snippet, όμως το Google φυσικά ακόμα διασταυρώνει τους authors με τις ιστοσελίδες, και συνεπώς τις υπόλοιπες ενέργειές τους στον ιστό. Συγχαρητήρια για το άρθρο σας, πολύ συνοπτικό και κατανοητό. Αν θέλετε ρίξτε μία ματιά και στην δική μας γνώμη! http://interpreneur.gr/stin-korifi-google-page-rank-10-vimata/

Leave a Comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>