Ποια είναι τα σημαντικότερα ranking factors της Google για να εμφανίζεται πρώτη η ιστοσελίδα σας;

Ποια είναι τα κριτήρια κατάταξης στη Google σε επίπεδο ιστοσελίδας - site-level ranking factors

Image: Flickr, Pascal

Οι παράγοντες κατάταξης στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google ξεπερνάνε τους 200, ενώ συνεχώς προστίθενται και αλλάζουν καινούρια ranking factors, ανάλογα με τις αλλαγές στους αλγορίθμους.

Συνυπολογίζονται κριτήρια σε επίπεδο website, σε επίπεδο επιμέρους σελίδων, domain, εξωτερικών links, social & brand ενδείξεων, κριτήρια αλληλεπίδρασης με τους χρήστες, on-site & off-site κριτήρια webspam και τέλος διάφοροι ειδικοί κανόνες του αλγορίθμου κατάταξης.

Σήμερα θα δούμε ποια είναι τα βασικά Google SEO ranking factors σε επίπεδο ιστοσελίδας.

Παράγοντες κατάταξης στη Google σε επίπεδο ιστοσελίδας:

  1. Μοναδικό περιεχόμενο που προσφέρει πραγματική αξία στο χρήστη:

    όπως έχουμε δει και σε προηγούμενα posts, ένα πρωταρχικό κριτήριο SEO είναι να προσφέρετε περιεχόμενο μοναδικό και ποιοτικό στους χρήστες σας.

  2. Trust Rank & Domain Trust:

    οι ενδείξεις αυτές είναι εξαιρετικά σημαντικές για το ranking σας και υποδηλώνουν πόσο αξιόπιστη είναι η σελίδα σας στα μάτια της Google.

  3. Αρχιτεκτoνική Ιστοσελίδας & Usability:

    μια καλή δομή που ενισχύει την εμπειρία του χρήστη και βοηθάει στην πλοήγησή του, καθώς και η ύπαρξη breadcrumbs αποτελούν ισχυρές ενδείξεις για την Google καθώς βοηθάνε στην καλύτερη κατανόηση & κατάταξη του περιεχομένου.

  4. Βελτιστοποίηση για mobile:

    η Google προτιμάει τα responsive websites. Αν λάβουμε υπόψιν τον αριθμό των αναζητήσεων που πραγματοποιούνται από συσκευές mobile, είναι λογικό να έχουν πλεονέκτημα στα rankings οι βελτιστοποιημένες ιστοσελίδες.

  5. Θέματα Server:

    το πού βρίσκεται ο server σας μπορεί να επηρεάσει το ranking στις τοπικές αναζητήσεις και η συχνότητα που αντιμετωπίζετε προβλήματα & downtime μπορούν να βλάψουν το ranking σας.

  6. Διπλότυπο meta περιεχόμενο:

    η ύπαρξη διπλότυπων meta titles & meta descriptions ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά το ranking.

  7. Freshness Factor:

    η Google έχει αδυναμία στο φρέσκο περιεχόμενο. Τα συχνά updates στο website σας με παράλληλη προσθήκη νέου περιεχομένου είναι must για καλό rank.

  8. Ύπαρξη Sitemap:

    είναι σχεδόν αυτονόητο πως για να πετύχετε καλό ranking στα αποτελέσματα της Google, θα πρέπει να καταχωρήσετε το sitemap σας, ώστε να βοηθήσετε τις μηχανές αναζήτησης να κάνουν index όλες τις σελίδες του site σας.

  9. Ύπαρξη Σελίδας Επικοινωνίας:

    η Google προτιμάει site που παρέχουν επαρκή στοιχεία επικοινωνίας, ιδανικά αυτά θα ταιριάζουν με τα στοιχεία στο who.is

  10. Ύπαρξη Σελίδων Όροι Χρήσης & Πολιτική Απορρήτου:

    αποτελούν ένδειξη αξιοπιστίας για την ιστοσελίδα σας.

  11. Ύπαρξη Κριτικών Χρηστών:

    Η Google προσμετράει στο ranking τις κριτικές που αφήνουν οι χρήστες σε μία ιστοσελίδα και σε σχετικά review sites, καθώς προσπαθεί με “sentiment analysis” να αναγνωρίσει ενδείξεις για τη φήμη και τις κριτικές που λαμβάνονται.

  12. Χρήση Eργαλείων Google Analytics & Webmaster Tools:

    τα πλεονεκτήματα & οι πληροφορίες που σας δίνει η εγκατάσταση και παραμετροποίηση των εργαλείων αυτών δεν είναι καθόλου αμελητέα! Εκτός αυτού όμως, πολλοί ειδικοί θεωρούν πώς μπορούν να ενισχύσουν το ranking, αφού βοηθάνε τη Google να τραβήξει από εκεί χρήσιμα data.

  13. Συνολικός Αριθμός Σελίδων:

    αποτελεί -αδύναμο- ranking factor και επιτρέπει το διαχωρισμό των μεγάλων ιστοσελίδων από τα αδύναμα, φτωχά σε περιεχόμενο affiliate sites.

  14. YouTube:

    Το περιεχόμενο που διαμοιράζεται μέσω YouTube (το οποίο ανήκει στη Google…) έχει καλή απόδοση στα αποτελέσματα αναζήτησης.

  15. HTTPS:

    η χρήση πιστοποιητικού SSL σε μια ιστοσελίδα, αποτελεί σύμφωνα με τη Google ranking factor (όχι ισχυρό, αλλά δε βλάπτει να το εφαρμόσετε!).

Εσείς είστε έτοιμοι για τη Google και τις μηχανές αναζήτησης; Τεστάρετε την ιστοσελίδα σας με ένα δωρεάν SEO Audit:

Ζητήστε Τώρα Δωρεάν SEO Audit του website σας





Προαιρετικά Σχόλια

Comments (2)

  1. Ένα ακομα ενδιαφέρον άρθρο από αυτό το εξαιρετικό blog. Η Google έχει δηλώσει ότι η εφαρμογή του https θα επηρεάσει στην αρχή το ranking σε ποσοστό 1% περίπου. Πάντως η αλλαγή του http σε https δεν είναι απλή ιστορία από πλευράς seo, η Google μπορεί να το θεωρήσει ως νέο domain με αρνητικά αποτελέσματα για την κατάταξη της ιστοσελιδας μας. Αναμένουμε οδηγίες της Google για το πως μπορεί να γίνει αυτό με ασφάλεια.

    • Ευχαριστούμε! Ναι, πολύ σωστά. Το HTTPS αναμένεται να επηρεάσει το ranking σε ένα ελάχιστο ποσοστό, της τάξεως του 1%, των search queries παγκοσμίως, οπότε δε θα λέγαμε ότι είναι επείγον να αλλάξει κανείς την HTTP ιστοσελίδα του προς το παρόν…Σίγουρα όπως αναφέρεις δεν είναι απλή υπόθεση η αλλαγή, και είναι πρακτικά σαν migration του site, αλλά εάν εφαρμοστεί σωστά και δείχνουν όλα προς τη νέα HTTPS version του site σύμφωνα με τα recommendations της Google, δεν πρόκειται να επηρεάσει αρνητικά το SEO μακροπρόθεσμα, εξάλλου ο ίδιος ο Matt Cutts ήταν εκείνος που ανακοίνωσε επίσημα την θετική επιρροή στα rankings.

Leave a Comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>