6 λόγοι που η αύξηση του traffic στο site σου δεν οδηγεί σε conversions

5 Λόγοι που η αύξηση στο traffic μιας ιστοσελίδας δε φέρνει τα αναμενόμενα conversions

Image: Flickr, Raymond Bryson

Η αύξηση της επισκεψιμότητας (traffic), είναι από τους βασικότερους στόχους κάθε επιχείρησης για την ιστοσελίδα της.

Εάν όμως η αύξηση αυτή δε συνοδεύεται από αύξηση σε πωλήσεις και πελάτες, με άλλα λόγια αύξηση σε conversions, δεν προσφέρει κάτι ουσιαστικό στην επιχείρηση.

Ένας συνήθης λόγος που μια ιστοσελίδα δεν μετατρέπει τους επισκέπτες της σε πελάτες, είναι ότι δεν έχει βελτιστοποιηθεί για conversions με αποτέλεσμα πολλά από τα στοιχεία του site να μην οδηγούν το χρήστη στην επιθυμητή  “μετατροπή”.

Αυτοί είναι 6 βασικοί λόγοι που η επισκεψιμότητα ανεβαίνει αλλά το conversion rate όχι.

1. Έχετε traffic αλλά όχι το “σωστό” traffic

Το ότι έχουν αυξηθεί οι επισκέπτες της ιστοσελίδας, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι όλοι αυτοί οι χρήστες ενδιαφέρονται να αγοράσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Μπορεί το πρόβλημα να έγκειται στη φύση των επισκεπτών!

Ας πάρουμε για παράδειγμα μια εταιρεία web design. Μπορεί στα πλαίσια του content marketing η εταιρεία αυτή να παράγει πλούσιο περιεχόμενο μέσω του εταιρικού blog της, προσφέροντας ενδιαφέροντα άρθρα, νέα από το χώρο, οδηγούς για καλό design και άλλα.

H χρήση στοχευμένων keywords και η προώθηση του περιεχομένου του blog, θα προσελκύσει πολλούς νέους επισκέπτες στην ιστοσελίδα.

Όμως, είναι πιθανό οι χρήστες αυτοί να είναι άτομα που ασχολούνται επαγγελματικά ή ερασιτεχνικά με το web design, τα οποία έψαχναν για σχετική θεματολογία κι όχι εν δυνάμει πελάτες που ψάχνουν για εταιρεία web design!

Έτσι, σε αυτή την περίπτωση, μπορεί να αυξηθούν οι εγγραφές στο newsletter και οι επισκέψεις στην ιστοσελίδα, όμως αυτού του είδους το traffic δε θα αποφέρει πολλά αιτήματα ενδιαφέροντος για υπηρεσίες web design.

Για να δημιουργήσετε περιεχόμενο που απευθύνεται στους εν δυνάμει πελάτες σας, θα χρειαστεί να αφιερώσετε το χρόνο να μάθετε όσο το δυνατόν περισσότερα για αυτούς, τις ανάγκες τους, τα προβλήματά τους, τους στόχους τους κτλ. Με λίγα λόγια να καταγράψετε τα χαρακτηριστικά των buyer personas ώστε να δημιουργήσετε περιεχόμενο που τους είναι χρήσιμο.

2. Δεν προσφέρετε κάτι μοναδικό & ελκυστικό στους χρήστες σας

Η πλειοψηφία των επισκεπτών σε ένα website θα το εγκαταλείψουν άμεσα, χωρίς να επισκεφτούν άλλες σελίδες του site, αυξάνοντας έτσι το bounce rate. Επιπλέον το 75% από αυτούς δεν θα επιστρέψει ποτέ στη σελίδα.

Συνεπώς, είναι απαραίτητο συστατικό για την δημιουργία conversions, να μπορεί μια επιχείρηση να πουλήσει τα δυνατά της σημεία και να πείσει το χρήστη ότι προσφέρει μοναδικές υπηρεσίες & προϊόντα.

Ειδικά για μικρές επιχειρήσεις που δεν έχουν ισχυρό brand name, ή που αντιμετωπίζουν μεγάλο αριθμό ανταγωνιστών με παρεμφερή προϊόντα, ο τρόπος παρουσίασης και η διαφοροποίηση μέσω ενός unique value proposition είναι κρίσιμα στοιχεία για την επιτυχία.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα εργαλείο όπως το Exit Bee για να συλλέξετε τα στοιχεία (ή τουλάχιστον το email) ενός μεγάλου ποσοστού από τους επισκέπτες που φεύγουν από τη σελίδα σας.

3. Δεν εφαρμόζετε A/B testing

Για να βρείτε μια πετυχημένη συνταγή για ο,τιδήποτε, συμπεριλαμβανομένης και της ιστοσελίδας σας, θα πρέπει να δοκιμάστε διαφορετικές παραλλαγές και να πειραματιστείτε, χρησιμοποιώντας Α/Β Testing.

Πολλές από τις μεγάλες εταιρείες, ειδικά στο εξωτερικό, προτού προχωρήσουν σε κάποια αλλαγή στο site τους, χρησιμοποιούν το A/B testing για να είναι σίγουρες ότι ανταποκρίνεται θετικά το κοινό τους και ότι οδηγεί στα επιθυμητά conversions.

Έτσι, πριν κατοχυρώσετε το τελικό design ή copywriting για σημαντικά στοιχεία της σελίδας σας, είναι πολύ χρήσιμο να δοκιμάζετε διαφορετικές παραλλαγές, είτε πρόκειται για την homepage σας ή την σελίδα των προϊόντων σας ή ακόμη για κάποια ειδικά σχεδιασμένη σελίδα προσφοράς.

Δοκιμάστε διαφορετικά μεγέθη και χρώματα στα γραφικά & τα κουμπιά, διαφορετικά κείμενα, παίξτε με διαφορετικά Call To Actions και περιμένετε να δείτε ποιος συνδυασμός οδηγεί στα περισσότερα conversions.

4. Μη φιλική προς το χρήστη δομή του site & navigation

H user-friendly δομή και το navigation του site, είναι ακρογωνιαίοι λίθοι του σωστού web design και μπορούν να επηρεάσουν δραστικά τα conversions σας.

Ένας πιθανός λόγος που η αύξηση του traffic ίσως να μην οδηγεί σε αύξηση πωλήσεων και μετατροπών, είναι επειδή οι επισκέπτες σας δεν οδηγούνται εκεί που θέλετε.

Εάν ο χρήστης δε μπορεί να βρει εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνει, ή αν σημαντικές σελίδες και προσφορές σας είναι κρυμμένες σε υποσελίδες του site σας, απλά θα το εγκαταλείψει και είναι φυσικό επόμενο να μη πραγματοποιείται ο μέγιστος δυνατός αριθμός conversions.

Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το Google Analytics και αναλύστε τη συμπεριφορά των χρηστών σας.

Θα πρέπει να δείτε ποια διαδρομή ακολουθούν οι χρήστες όταν σας επισκέπτονται: ποιες σελίδες έχουν μεγαλύτερο bounce rate, από ποιες σελίδες μπαίνουν, σε ποιες σελίδες έχουν μεγαλύτερο χρόνο παραμονής, ποια είναι τα πιο δημοφιλή conversion paths, ώστε να κάνετε τις κατάλληλες βελτιώσεις.

5. Αναποτελεσματικό SEO

Ένα στοιχείο κλειδί για την οργανική επισκεψιμότητά σας, είναι η βελτιστοποίηση των επιμέρους σελίδων σας με on page SEO.

Τα keywords, oι τίτλοι σας, τα meta titles & descriptions αλλά και οι εικόνες σας θα πρέπει να είναι σχετικά με τους όρους αναζήτησης που στοχεύουν οι αντίστοιχες σελίδες.

Εάν τα meta δεδομένα σας και τα keywords του περιεχομένου σας δημιουργούν traffic για άσχετους όρους αναζήτησης που δε σας ενδιαφέρουν, τότε θα πρέπει να αναθεωρήσετε την στρατηγική σας και να βελτιώστε το SEO του website σας.

Για παράδειγμα, ένα από τα search queries που βλέπουμε στo Google Analytics της Smoky Pixel είναι το “εκπαίδευση σκύλων”, εξαιτίας ενός παλιού άρθρου που ονομαζόταν “Εκπαίδευση Σκύλων & Internet Marketing”.

Είναι λογικό να υπάρχουν και τέτοια search queries στα δεδομένα σας, αρκεί να μην αποτελούν την κύρια πηγή του traffic σας!

6. Έλλειψη security & trust signals

Ένας ακόμη λόγος που ίσως εμποδίζει τους χρήστες σας από το να πραγματοποιήσουν conversion, είναι η έλλειψη κατάλληλων στοιχείων στο site που να δημιουργούν αίσθηση ασφάλειας και εμπιστοσύνης στο κοινό, όπως τα privacy policies, οι όροι χρήσης, οι τρόποι πληρωμής, κτλ.

Για παράδειγμα, εάν έχετε e-commerce site στο οποίο πραγματοποιούνται ηλεκτρονικές αγορές, τα διάφορα σήματα & badges που πιστοποιούν την ασφάλεια των συναλλαγών, επιβεβαιώνουν το χρήστη ότι δεν ενέχει ρίσκο η αγορά του, υποβοηθώντας έτσι έμμεσα τα conversions:

security-signals-help-conversions


Εάν τα conversions του site σας είναι χαμηλά και δυσκολεύεστε να βρείτε τι ευθύνεται, θα χαρούμε πολύ να βοηθήσουμε & να οργανώσουμε μια στρατηγική Conversion Optimization.


ΔΩΡΕΑΝ Aξιολόγηση Σελίδας

Συμπληρώστε τη φόρμα και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας για ένα δωρεάν consultation σχετικά με το πώς μπορείτε να αυξήσετε την απόδοσή της σελίδας σας ώστε να οδηγεί σε περισσότερα conversions!





Leave a Comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>