Η σημασία του personalisation στο online marketing [Έρευνα]

Η σημασια του marketing personalisation σύμφωνα με την έρευνα της adobe

H πρόσφατη έρευνα “Why Marketing Should Be Personal” της Econsultancy σε συνεργασία με την Adobe, επικεντρώνεται στη χρήση του personalization από τους marketers, καθώς και στη σημασία που αποκτά μελλοντικά με τις προηγμένες δυνατότητες που παρέχει η εφαρμογή του.

Στην έρευνα συμμετείχαν περισσότεροι από 700 marketers, οι οποίοι συνολικά ανέδειξαν με τις απαντήσεις τους την αξία που έχει λάβει το marketing personalization, καθώς βλέπουν αύξηση των εσόδων μετά την εφαρμογή του.

Ας ρίξουμε μια ματιά λοιπόν στα βασικά συμπεράσματα της έρευνας

1. Το marketing personalization είναι σημαντικό εργαλείο της online στρατηγικής

Το personalization αποτελεί θεμέλιο της online στραηγικής

To digital marketing προϋποθέτει ισχυρή παρουσία online και ικανοποίηση των πελατών προσφέροντάς τους “προσωποιημένες” εμπειρίες, ανάλογες με τα ενδιαφέροντα και τα χαρακτηριστικά τους.

Το personalization αναδεικνύεται σε κρίσιμο στοιχείο για την επίτευξη αυτού του στόχου, με 13% περισσότερους marketers να δηλώνουν πως είναι δεσμευμένοι στην παροχή personalized εμπειρίας στο online κοινό τους.

Ωστόσο, οι περισσότεροι απάντησαν πως δεν χρησιμοποιούν ακόμη πολύ εκτεταμένο personalisation και περιορίζονται σε βασική εφαρμογή του: μόλις το 5% των ερωτηθέντων επιχειρήσεων & το 10% των agencies εφαρμόζουν πολύ advanced personalisation στις ενέργειές τους online.

2. Το personalization μπορεί να βασιστεί σε ανώνυμα δεδομένα χρηστών

Πάρα πολλοί marketers συνεχίζουν να θεωρούν πως το personalization προϋποθέτει την ύπαρξη συγκεκριμένων στοιχείων για τον κάθε ανεξάρτητο χρήστη.

Πλέον όμως, η τεχνολογία που έχουμε στα χέρια μας, επιτρέπει να παρέχουμε personalized online εμπειρίες σε ανώνυμους χρήστες & χρήστες που επισκέπτονται ιστοσελίδες για πρώτη φορά, με βάση άλλα διαθέσιμα χαρακτηριστικά, όπως επιλεγμένος browser, συσκευή κ.ά.

Παρομοίως, η μειοψηφία των ερωτηθέντων εφαρμόζει ολοκληρωμένο personalisation για όλα τα στάδια του αγοραστικού κύκλου, για τους νέους χρήστες έως και τους παλιούς πιστούς πελάτες.

3. Τα Big Data διευκολύνουν το personalisation

Η έλευση των big data έχει δημιουργήσει τεράστιες ευκαιρίες για δημιουργία personalized digital εμπειριών.

Η πλειοψηφία των marketers απάντησε πως χρησιμοποιεί προσωπικά δεδομένα των χρηστών (πχ ονοματεπώνυμο, τοποθεσία) και η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή ήταν η χρήση των δηλωμένων προτιμήσεων των χρηστών.

Το πιο σημαντικό δεδομένο personalisation για την επιστροφή στην επένδυση (ROI), είναι τα στοιχεία σχετικά με το ιστορικό των συναλλαγών των χρηστών (purchase history).

ROI για τα επιμέρους δεδομένα των χρηστών που χρησιμοποιούνται στο perzonalization

4. To email παραμένει το πιο διαδεδομένο κανάλι για personalisation

To 80% των ερωτηθέντων απάντησε πως χρησιμοποιεί κάποιου είδους personalization στα emails του, ενώ τα κανάλια που ακολουθούν πιο συχνά για να εφαρμόσουν personalisation είναι το website (desktop & mobile) και οι διαφημίσεις display.

Ωστόσο, το εύρος του marketing personalisation από κανάλι σε κανάλι παραμένει ακόμη σχετικά περιορισμένο, αφού μόλις το 35%  του συνόλου απάντησε πως έχει ολοκληρωμένη προσέγγιση personalisation τόσο online όσο και offline.

H εαφρμογή cross channel personalization είναι ακόμη περιορισμένη

Είναι σαφές πως υπάρχουν ακόμη αρκετά τεχνολογικά εμπόδια που δεν επιτρέπουν την ολοκληρωμένη ενσωμάτωση του personalization στις ενέργειες marketing, αφού πολλές φορές είναι δύσκολο να ταυτοποιηθούν οι offline χρήστες με τους online ή να γίνεται αποτελεσματικό tracking σε όλες τις συσκευές και τα κανάλια.

5. Ο συνδυασμός τεχνολογίας και ανθρώπινης επεξεργασίας φέρνει τα καλύτερα αποτελέσματα

Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων marketers απάντησε πως ο λόγος που αντιμετωπίζει πρόβλημα στην εφαρμογή marketing personalisation είναι η έλλειψη integration της τεχνολογίας για όλα κανάλια και μέσα.

Ακόμη, οι περισσότεροι πιστεύουν πως μια ισορροπημένη μείξη του ανθρώπινου παράγοντα με τη χρήση των διαθέσιμων τεχνολογιών, είναι η πιο αποτελεσματική προσέγγιση για το digital personalisation.

Σύμφωνα με την έρευνα το personalisation δεν μπορεί να αποδώσει στο μέγιστο όταν γίνεται εξ’ ολοκλήρου “manually”  ή αντίθετα πλήρως αυτοματοποιημένα.

Η χρήση manual & automated personalization επηρεάζει την απόδοση

6. Το personalisation σε πραγματικό χρόνο αποφέρει τα μέγιστα κέρδη

Το personalisation που γίνεται αυτόματα τη στιγμή της επαφής με το χρήστη, όπως πχ με geotargeting, είναι η πιο αποδοτική μορφή του, αφού φέρνει αύξηση εσόδων 16%, έναντι 12% για το personalisation που δεν εφαρμόζεται σε πραγματικό χρόνο, σύμφωνα με τα δεδομένα της έρευνας.

Το real time personalization αποφέρει τα μέγιστα κέρδη

 Συμπέρασμα

Η απλή παρουσία online και η εξυπηρέρετηση των πελατών από διαφορετικά digital κανάλια δεν αρκούν από μόνα τους.

Για να ξεχωρίσει μια εταιρεία και να κερδίσει την εμπιστοσύνη των πελατών της, είναι απαραίτητο να κάνει έξυπνη χρήση της τεχνολογίας αναλύοντας την συμπεριφορά του κοινού της διακαναλικά, έτσι ώστε να προσφέρει personalized online εμπειρίες προσαρμοσμένες στις ανάγκες και τις επιθυμίες του.

Leave a Comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>