Tι Μαθαίνουμε Από Την Έρευνα Της Hubspot Social Media Benchmarks 2015

Ποια είναι τα social media marketing benchmarks για το 2015 σύμφωνα με την έρευνα της Hubspot

Η έρευνα του Hubspot “Social Media Benchmarks 2015″ αναλύει δεδομένα από 7,000 επιχειρήσεις, επιχειρώντας να αποκωδικοποιήσει πώς χρησιμοποιούνται τα social media στο marketing και ποια είναι τα οφέλη τα οποία αποκομίζουν.

Το 2015 το social media marketing  δεν αποτελεί το κάτι το καινούριο. H εφαρμογή του είναι πλέον η νόρμα ενώ αποτελεί καθιερωμένο εργαλείο της συνολικής στρατηγικής inbound marketing για την πλειοψηφία των marketers.

Mε το Facebook να μετράει 1,35 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες μηνιαίως, δεν είναι άξιο απορίας πως το social media marketing κρύβει τεράστιες δυνατότητες για το marketing οι οποίες κάθε άλλο παρά αποδυναμώνονται με το πέρασμα του καιρού και την καθιέρωση των κοινωνικών δικτύων.

Aς δούμε λοιπόν συνοπτικά τι καινούριο μαθαίνουμε από την έρευνα της Hubspot

1.  Πιο πολλά posts δε σημαίνει καλύτερο engagement

To social media engagement δεν επηρεάζεται άμεσα από τη συχνότητα των posts

Το report της Hubspot καταρρίπτει την επικρατούσα άποψη ότι αν μια εταιρεία κάνει περισσότερα posts στα social media θα βελτιώσει το engagement με το κοινό της.

Τα δεδομένα των συμμετεχόντων στην έρευνα δείχνουν ξεκάθαρα ότι δεν υπάρχει συσχετισμός με τον αριθμό των posts και το engagement, όταν γίνεται διάκριση ανά τομέα δραστηριότητας της εταιρείας ή ανά μέγεθος της εταιρείας.

Το πόσο μεγάλο following έχει ένα brand στα social media αποτελεί σε γενικές γραμμές καλύτερο δείκτη για το engagement σε σχέση με το πλήθος των posts, αν και ούτε αυτή η ένδειξη συνεπάγεται σε όλες τις περιπτώσεις θετική συσχέτιση με το ποσοστό του engagement.

2. Το engagement στα social media καθορίζεται από πολυάριθμους παράγοντες: Το κλειδί της επιτυχίας βρίσκεται στη σωστή ισορροπία

To engagement όπως όλοι έχουμε διαπιστώσει και στην πράξη, είναι δύσκολο να προσδιοριστεί σαν έννοια, αφού δεν υπάρχει ενας συγκεκριμένος τρόπος ή manual που να εγγυάται την επιτυχία για όλους ανεξαιρέτως.

Τα social post interactions αυξάνονται με αύξηση των συνολικών posts στις εταιρείες προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, λιανικής και ecommerce

Η έρευνα της Hubspot καταδεικνύει πως  σαν γενικός κανόνας για το σύνολο των industries, δεν υπάρχει σημαντική συσχέτιση μεταξύ του αριθμού των συνολικών posts και του engagement.

Ωστόσο, οι εταιρείες που ανήκουν σε τομείς που πετυχαίνουν καλη ισορροπία “engagement factors”, όπως οι επιχειρήσεις λιανικής, ecommerce ή προϊόντων ευρείας κατανάλωσης (σε αντίθεση με τον τομέα των μεσιτικών γραφείων/ real estate), όσο πιο πολλά posts κάνουν, φαίνεται πως πετυχαίνουν όντως αύξηση στο engagement.

Αρνητική συσχέτιση υπήρχε όμως, μεταξύ του αριθμού των συνολικών image posts και του engagement, αφού τα δεδομένα δείχνουν πως ο μέσο όρος του engagement ήταν χειρότερος όσο μεγαλύτερος ήταν ο μέσος όρος των συνολικών image posts εβδομαδιαία.

Ο μεγάλος κερδισμένος όλων των industries στο engagement φέρεται πως είναι oι μη κερδοσκοπικές/φιλανθρωπικές εταιρείες, αφού πετυχαίνουν κατά μέσο όρο 42.47 interactions ανά post.

social-interactions-by-industry

 

3. H συχνότητα που ποστάρουν οι εταιρείες στα social media διαφέρει αρκετά από industry σε industry

Ποια είναι η συχνότητα των social media posts ανά industry

O πιο “δραστήριοι” στα social media φαίνεται να είναι όσοι ανήκουν στον τομέα του Real Estate αφού σύμφωνα με τα δεδομένα της έρευνας κάνουν κατά μέσο όρο 2 posts την ημέρα στο Facebook και 19.21 συνολικά post στα social media την εβδομάδα! Αντίθετα οι πιο ανενεργές επιχειρήσεις είναι αυτές που ανήκουν στον τομέα των Κατασκευαστικών/Τεχνικών εταιρειών.

Oι εταιρείες marketing από την άλλη, είναι το industry που έρχεται δεύτερο σε σύνολο social media posts εβδομαδιαίως και που δείχνει περισσότερη προτίμηση από τα άλλα στο Twitter, αφού κάνει κατά μέσο όρο 8.68 tweets την εβδομάδα.

Oι εταιρείες που ανήκουν στο τομέα του software/tech παρόλο που έρχονται τρίτες στη συνολική κατάταξη της συχνότητας των social media posts, σύμφωνα με την έρευνα δεν αγαπάνε ιδιαίτερα το Facebook, αφού μεταξύ όλων των industries κατέχουν το υψηλότερο ποσοστό αυτών που ποστάρουν λιγότερο από μια φορά την εβδομάδα στο Facebook (67%) (μαζί με τις εταιρείες που προσφέρουν οικονομικές/business υπηρεσίες).

Συχνότητα social media posts του industry τεχνολογίας & software

Τέλος, ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας σχετικά με τη συχνότητα των social media posts, είναι πως οι εταιρείες ecommerce/λιανικής /καταναλωτικών αγαθών ήρθαν ιδιαίτερα χαμηλά στην κατάταξη των συνολικών image posts, παρότι το αντικείμενο δραστηριότάς τους θα υπέθετε κανείς ότι επιβάλλει να κάνουν συχνότερα από άλλα industries posts με εικόνες των προϊόντων τους.

Συχνότητα image posts στις εταιρείες λιανικης/ecommerce/καταναλωτικών προϊόντων

4. Oι μεγαλύτερες σε μέγεθος εταιρείες τείνουν να ποστάρουν συχνότερα στα social media

Συχνότητα social media posts στις μεγαλύτερες εταιρείες

Σύμφωνα με τα δεδομένα της έρευνας οι πιο μεγάλες σε μέγεθος από τις εταιρείες που συμμετείχαν (201+ εργαζόμενοι), ήταν και αυτές που κατά μέσο όρο πόσταραν συνολικά πιο πολύ στα social media.

Παρ’ όλα αυτά, η συχνότητα των posts δε συνδέεται απόλυτα με το μέγεθος της εταιρείας, αφού βλέπουμε πως οι πιο μικρές σε μέγεθος (1-10 εργαζόμενοι) ήρθαν δεύτερες σε συνολικό αριθμό posts και πρώτες σε αριθμό image posts.

5. O αριθμός των followers επηρεάζεται από τη φύση και το μέγεθος της εταιρείας

Σύμφωνα με την έρευνα οι μη κερδοσκοπικές/φιλανθρωπικές εταιρείες ήταν αυτές που έχουν κατά μέσο όρο τους περισσότερους followers, ενώ ακολουθούν οι εταιρείες ecommerce/λιανικής /καταναλωτικών αγαθών.

Το γεγονός αυτό μας δείχνει πως όσο πιο εξειδικευμένο ή μη ευρείας “αποδοχής” κατά κάποιον τρόπο είναι ένα industry ή μια εταιρεία τότε είναι πιο δύσκολο να πετύχει μεγάλο following.

Mέσος όρος social following ανα industry

Παρομοίως, οι μεγαλύτερες σε μέγεθος εταιρείες (201+ εργαζόμενοι) της έρευνας, όπως θα υπέθετε κανείς, έχουν το μεγαλύτερο μέσο όρο και διάμεσο του αριθμoύ των followers.

Social following μεγαλων εταιρειων

Άρα τι;

To γενικό πόρισμα της έρευνας είναι πως τα social media και το social media marketing έχουν έρθει για να μείνουν. Ωστόσο η αποτελεσματική & στρατηγική εφαρμογή τους εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η φύση του αντικειμένου μιας εταιρείας, οι διαθέσιμοι πόροι της, φυσικά το ίδιο το περιεχόμενο των posts κ.ά.

Το σίγουρο είναι πως όπως και με οποιαδήποτε άλλη marketing ενέργεια, χρειάζεται τακτικός έλεγχος, ενεργή ενασχόληση και testing για να βρεθεί ο τύπος και η συχνότητα του περιεχομένου που είναι πιο αποτελεσματικός για το εκάστοτε κοινό μιας εταιρείας.

Επιπλέον το “one size fits all” είναι μότο που σίγουρα δε ταιριάζει στα social media, αφού όπως έδειξαν και τα δεδομένα της έρευνας, υπάρχουν κάποιοι τύποι επιχειρήσεων που απλά δεν έχουν ιδιαίτερο όφελος από τη χρήση κάποιων μέσων ή που έχουν αποδεδειγμένα μεγαλύτερο engagement σε σχέση με άλλα industries!

Leave a Comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>