Η μεθοδολογία του Inbound Marketing

Το Inbound Marketing είναι μία σχετικά νέα μεθοδολογία που έχει αποδειχτεί εξαιρετικά επιτυχημένη στη ψηφιακή εποχή. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές τεχνικές marketing, το inbound marketing βασίζεται στην παραγωγή ποιοτικού περιεχομένου το οποίο προσελκύει το κοινό στην εταιρία και τα προϊόντα σας.

Αύξηση επισκεψιμότητας και ROI με Inbound Marketing
 

ATTRACT – ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΤΕ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑ

Στο πρώτο στάδιο του inbound marketing θα προσελκύσουμε νέους πελάτες στην επιχείρησή σας. Αυτούς που ψάχνουν για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και θα τους κρατήσουμε μέχρι να είναι έτοιμοι να αγοράσουν.

Για να το πετύχουμε, θα επικεντρωθούμε σε:

  • Buyer personas – Με τον όρο αυτό εννοούμε το προφίλ του ιδανικού πελάτη, στο οποίο περιλαμβάνονται προσωπικά και επαγγελματικά στοιχεία, στόχοι, προκλήσεις. Η στρατηγική που θα ακολουθήσουμε πρέπει να απευθύνεται σε αυτά τα προφίλ του ιδανικού πελάτη.
  • Ανάλυση ανταγωνισμού και έρευνα αναζητήσεων (keyword research) – Οι πελάτες σας ξεκινούν τη διαδικασία αγοράς online, συνήθως από μία μηχανή αναζήτησης για να βρουν πληροφορίες για αυτό που τους ενδιαφέρει. Είναι σημαντικό να βρεθείτε μπροστά στα μάτια τους όταν ψάχνουν. Για να το πετύχουμε πρέπει να διαλέξουμε τα σωστά keywords για τα οποία θα δημιουργήσουμε περιεχόμενο, θα βελτιστοποιήσουμε τις σελίδες και θα χτίσουμε backlinks.
  • Search Engine Optimization (SEO) – Είναι σημαντικό η σελίδα σας να είναι φιλική τόσο προς τους χρήστες, όσο και προς τις μηχανές αναζήτησης. Σε αυτό το στάδιο, θα γίνουν οι απαραίτητες επεμβάσεις στις σελίδες (On-Page SEO) ώστε να εξασφαλίσουμε την εμφάνιση στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης.
  • Στρατηγική και δημιουργία περιεχομένου – Το inbound marketing ξεκινά με ποιοτικό περιεχόμενο το οποίο απευθύνεται στον ιδανικό πελάτη σας και απαντά στις ερωτήσεις τους. Πρέπει να δημιουργήσουμε περιεχόμενο που απευθύνεται σε κάθε στάδιο του αγοραστικού κύκλου.
  • Social Media -
  • Καμπάνιες Google AdWords – Οι στοχευμένες καμπάνιες διαφήμισης στο Google θα φέρουν άμεσα τους υποψήφιους πελάτες στο website σας. Αλλά δεν σταματάμε εκεί. Με την κατάλληλη ανάλυση θα εντοπίσουμε τι θέλει περισσότερο το κοινό σας, τι και που αποδίδει περισσότερα ώστε να βελτιώσουμε περισσότερο το περιεχόμενο και την κατανομή του budget.

 

CONVERT – ΜΕΤΑΤΡΕΨΤΕ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΣΕ ΠΕΛΑΤΕΣ

Το επόμενο βήμα είναι να μετατρέψουμε την ποιοτική επισκεψιμότητα σε ποιοτικά leads και τελικά σε ικανοποιημένους πελάτες.

Μερικές αναγκαίες ενέργειες για τη μετατροπή των επισκεπτών σε leads:

  • Landing Page Optimization - Όταν κάποιος χρήστης σας βρει στα πρώτα αποτελέσματα στο Google ή πατήσει σε μια διαφήμιση από την AdWords καμπάνια σας ή σε ένα call-to-action σε κάποια σελίδα του website σας, θα “προσγειωθεί” σε μία landing page. Η landing page είναι υπεύθυνη να ολοκληρώσει την υπόσχεση του call-to-action ή της διαφήμισης και να μετατρέψει τον επισκέπτη σε lead. Αυτό μπορεί να γίνει συμπληρώνοντας μια φόρμα, πατώντας το κουμπί “αγορά” σε κάποιο e-commerce website ή με την offline επικοινωνία του επισκέπτη με εσάς.
  • Calls-to-Action – Τα calls-to-action είναι κουμπιά ή links στη σελίδα σας τα οποία προτρέπουν τον επισκέπτη να κάνει μια συγκεκριμένη ενέργεια, π.χ. “Κατεβάστε το pdf”, “Ζητήστε δωρεάν αξιολόγηση της σελίδας σας” κτλ. Τα calls-to-action πρέπει να είναι ελκυστικά και ξεκάθαρα και να βρίσκονται στο σημείο της σελίδας στο οποίο δουλεύουν καλύτερα. Αν δεν έχετε call-to-action σε κάθε σελίδα του website σας ή τα calls-to-action σας δεν αποδίδουν, τότε δεν μπορείτε να δημιουργήσετε leads.
  • A/B Testing - Δεν υπάρχουν λύσεις που δουλεύουν για όλους. Για να κερδίσετε περισσότερα από την επένδυσή σας στο online marketing θα πρέπει να εντοπίσουμε τον καλύτερο συνδυασμό για τη δική σας σελίδα. Αυτό γίνεται με το A/B Testing, δημιουργώντας διαφορετικές εκδοχές των landing pages και των calls-to-action και μετρώντας τη συμπεριφορά του κοινού σας ώστε να βρούμε αυτά που αυξάνουν το conversion rate, δηλαδή το δικό σας κέρδος. Το A/B Testing περιλαμβάνει αλλαγές σε κείμενα, στο μέγεθος επικεφαλίδων, στη θέση μιας φόρμας ή ενός call-to-action, σε χρώματα κ.α.

 

ANALYSE – ΑΥΞΗΣΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΤΟ CONVERSION RATE

Με τα σωστά εργαλεία και τις κατάλληλες μετρήσεις, μπορούμε να έχουμε πλήρη εικόνα της απόδοσης της στρατηγικής και της κάθε προωθητικής ενέργειας.

Μετράμε και αναλύουμε κάθε βήμα του χρήστη, από το αν άνοιξε το email σας μέχρι τις διαφημίσεις, τα keywords, τα κουμπιά και τις σελίδες που αποδίδουν περισσότερο, ώστε να έχουμε όλα τα δεδομένα που θα μας οδηγήσουν στις σωστές αποφάσεις.

Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές τεχνικές marketing, µπορούμε να μετράμε τα αποτελέσματα σε πραγματικό χρόνο, να κάνουμε αλλαγές σε διάφορα σημεία και στάδια της διαδικασίας και να προσαρμόζουμε το budget και τη στρατηγική αναλόγως.